29 oktober 2009

Månadsrapport oktober



Har varit mycket strul privat senaste veckan, det är därför rapporten kommer två dagar för sent. Detta innebär att kontot automatiskt fyllts på med ca: 200 kr extra till fonder, å andra sidan så har de aktier och fonder jag redan har tappat de senaste dagarna.

Mitt totala sparande den här månaden är väldigt stort och jag tänkte förklara hur jag klarat av det.

Jag fick en känsla a att börsen var bra i början av månaden och satte därför in extra pengar till fonderna för att kunna få mer vinst. Det kunder jag göra eftersom jag hade lite extrapengar kvar på kontot sen förra löningen, alltså var det en del av mitt buffertkonto. Detta hade jag inte kunnat göra annars då det blir väldigt mycket sparade pengar.

Trots att jag gjort detta så kommer mitt buffertkonto inte att drabbas och det har heller inte drabbats. Det är pga. av att räntan är otroligt låg nu och vi sparar en hel del genom det, vilket innebär att buffertkontot snabbt växer för varje månad.

Utvecklingen på aktier och fonder den här månaden har varit ganska bra med en uppgång avslutat med en dipp den senaste veckan. Anledningen att jag klarat mig så bra ändå är att jag ökade sparandet i fonderna i början av månaden.

Jag sitter nu och är riktigt kluven över om jag ska behålla mina fonder och aktier eller sälja allt då det känns riktigt osäkert nu. Som det lutar åt i dagsläget så kommer jag nog att behålla de ett par veckor till.



Läs också:

Första inlägget
Min ekonomi
Sparmål
Månadsrapport september

9 kommentarer:

  1. Vilka aktier sitter du i?

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har just startat en ny blogg med tips om hur man kan spara pengar. Det finns tips på gratiserbjudanden, sådant som nästan är gratis, och en massa tips som kan underlätta din ekonomi.

    Så om du vill läsa om små tips som kan vara av nytta kolla in min nystartade blogg http://miljonnummerett.wordpress.com!

    Hälsningar Miljon Nummer Ett, http://miljonnummerett.wordpress.com

    SvaraRadera
  3. Har hänt en del sen sist, jag kommer tyvärr inte in på bloggen så jag kan uppdateramen har planer på att starta en ny där jag slutade. Har tappat bort inloggningsuppgifterna :(

    /imperiet

    SvaraRadera
  4. Hej

    Har just påbörjat en liknade resa där jag skall nå en miljon på 1 250 dagar. Följ mig på www.minmiljon.se

    SvaraRadera
  5. Spännande mål och ambition, ska bli kul att följa!

    SvaraRadera
  6. Jag har nu fortsatt blogga under nytt namn på frihetsmaskinen.blogspot.com

    SvaraRadera
  7. http://frihetsmaskinen.blogspot.se

    SvaraRadera