11 oktober 2009

Bloggen 6 veckor gammal

Det är nu 6 veckor sen jag startade bloggen och skrev det första inlägget. Den har besöks snart 600 gånger och visat ca: 1300 sidor. Besökarantalet per dag ligger runt 15st i snitt. Största delen besökare kommer från hänvisningswebbplatser och de flesta från bloggtoppen. Jag får även besök via andra bloggar och bland dom vill jag nämna:
Sparsamt leverne
Vill ha allt
Marknadskoll
En entreprenörs blogg

Jag är tacksam för hjälpen av besökare på ett eller annat sätt och jag rekommenderar även läsarna av det här inlägget att kolla in ovanstående bloggar, alla är riktigt läsvärda.

Det är kul att redan 20% kommer direkt till bloggen och ungefär 15% kommer in via sökord från google. Dom vanligaste sökorden är: min första miljon och miljon.

Mest lästa inläggen är:
Är jag en hora?
Min ekonomi
Avanza kontot är på g!

För ca: 4 veckor sedan la jag upp adsense reklam på bloggen och den har hittills inkasserat blygsamma 5,25$.

Jag startade bloggen med målet att öka motivationen till mitt sparande och hjälpa mig att nå min första miljon. Något som är väldigt positivt med bloggen är att jag lagt upp mitt sparmål offentligt och kan därför inte göra några undantag i mitt sparande. Jag måste uppnå mina uppsatta mål vilket kommer att göra mig till miljonär inom 5 år. Även om jag sparar mycket av min lön så är jag fortfarande en person som gillar att spendera. Eftersom jag måste hålla mina mål nu så har jag blivit tvungen att hitta sätt att spara utan att behöva snåla, vilket jag aldrig letade efter innan.

Innehållsmässigt så har det handlat mest om min privatekonomi, sparande, fonder, aktier och bostadsmarknaden kring lägenheter. Egentligen det jag är intresserad av eller intresserad av att lära mig. Jag är som sagt en helt vanlig person utan några nuvarande kunskaper inom området, men målet är att jag inom 5 år kommer ha alla de kunskaperna och självklart, min första miljon på kontot!

4 kommentarer:

  1. Tack för reken =) Alltid kul med folk som vill utvecklas ekonomiskt, de flesta tycker inte att det är värt en timme i veckan att lära sig nåt nytt, och går och gnäller på sin pension sen... Keep it up, den här bloggen är bra!

    SvaraRadera
  2. No probs, rekar gärna bra bloggar och din tillhör en av dom jag läser oftast.

    SvaraRadera
  3. Imperiet.blogspot.se finns nu med på vårt länk-bibliotek över svenska miljonbloggar.

    Vi vill få med ALLA! så tveka inte att tipsa oss!

    SvaraRadera
  4. Bloggen fortsätter på frihetsmaskinen@blogspot.se

    /imperiet

    SvaraRadera