7 september 2009

Spara med ränta!

Sitter och räknar lite på hur mycket jag måste spara om jag ska nå mitt mål, 1 miljon inom 5 år.

Jag har räknat med en årsavkastning på 5%, vilket är lågt men också väldigt rimligt. Måste ju säga att det känns smått tungt när jag får fram att jag måste spara 13100kr/månad om jag ska klara det.

Jag kommer självklart att försöka hitta andra möjligheter att snabba på vägen till miljonen men sparandet kommer ändå att vara grunden för att jag ska lyckas. Uträkningen har i alla fall fått mig att tänka till ang. mitt sparande. Jag ska se över alla mina utgifter och på något sätt ska jag försöka lyckas närma mig ett sparande på 13100, vilket i så fall kommer att motsvara ca: 60 % av min nettolön.

Här kan man räkna själv: http://rakna.net/sparkonto.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar