19 september 2009

Så här blir man rik!

Tänk om man bara kunde säga svaret direkt på det, eller egentligen är det ju inte så svårt. Frågan är mer, vilken väg ska jag välja för att bli rik?

Idag när jag jobbade insåg jag hur duktig jag faktiskt är på det jag gör och lekte med tanken på hur det skulle se ut om jag gjorde samma sak, fast som egen företagare. Feg som jag är ser jag fler negativa saker än positiva. De positiva skulle ju vara: Bättre betalt för utfört arbete, möjlighet att återinvestera och utveckla verksamheten innan jag behöver skatta för pengarna, mer frihet i form av val av jobb samt hur mycket och när m.m. Jag börjar komma till en punkt där jag knutit många kontakter och det enda som egentligen hindrar mig från att köra i egen regi är att jag är så jävla rädd! Rädd för att inte kunna betala hyran, rädd för att behöva sälja lägenheten, rädd för att få det sämre än vad jag har det nu.

Allt det här gör mig så grymt motiverad att nå min första miljon, jag ska ha den, ska nå den, måste nå den, mitt mål och prioritet ett är min första miljon!

Varför måste jag ha en miljon? Skulle jag ha en miljon så skulle jag inte ens behöva fundera, då skulle jag kunna säga upp mig och starta eget utan att behöva oroa mig för hyran, lägenheten och att få det sämre än vad jag har det nu.

Så nu ger jag mig själv ett löfte: År 2014 kommer jag ha 1 miljon kronor i rena tillgångar och då borträknat pensionssparande, lägenheten och buffertkonton.

Letar efter bloggar om eget företagande så kom gärna med tips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar